2012. május 13., vasárnap

Narancsos csokitorta

A következő tortát a kisebbik sógornőm ballagására készítettem:



Kívülre főzött csokikrémet készítettem, belül pedig narancsos krémmel volt töltve.
6 tojásos kakaós piskótát sütöttem, amit három részre vágva töltöttem meg a következő krémmel:


Hozzávalók:

-30 dkg puha margarin
-30 dkg porcukor
-2 kisebb tojás
-3 dl tej
-7,5 dkg liszt.
- 1narancs
A lisztet és a tojást jól elkeverjük a tejben, majd kis lángon, folyamatosan kevergetve besűrítjük. Hideg vízbe állítjuk, kihűtjük. Időnként megkavargatjuk.
Közben a margarint a porcukorral jó habosra keverjük, belereszeljük egy narancs héját. Ha kihűlt a tojásos krém azt is hozzávegyítjük. A narancs levét belecsavarjuk.
Miután betöltöttem a lapok közé még kandírozott narancshéjatis  szórtam a tetejére. 


A borítás egyszerű csokikrém volt, amit magas, 70% kakaótartalmú csokiból készítettem, amitől nagyon-nagyon finom lett  a krém.
A tetejét és az oldalát néhány fondant margarétával díszítettem.


A narancs és a csoki remek párosítás szerintem tortákhoz, érdemes kipróbálni!:-)

Nincsenek megjegyzések: