2011. január 9., vasárnap

Sajtos tallér

A férjem apukája,  és mindkét nagymamája Szögligeten lakik, így néha elkocsikázunk oda meglátogatni őket. Gyönyörű hely, tiszta levegő, imádunk ott lenni.
A tegnapi látogatásunk alkalmával kaptam Mamától egy ostyasütőt. Jó kis nehéz,  kézzel készített szerkezet. Először el sem akartuk hozni, de aztán gyorsan lediktáltattam a receptet (persze fejből mondta),és hoztuk a sütőt.
Ma reggel neki is álltam sajtos tallérokat sütni. Az első 3-4 darab még nem sikerült, de egy kis telefonos segítség után simán ment a sütögetés.
 
Hozzávalók:
- 1 kg liszt
- 20 dkg trappista sajt reszelve
- 50 dkg Rama
- 2 kis dobozos tejföl
- 1 csomag sütőpor
- 2 tojás
- 1 evőkanál só

A hozzávalókat jól összegyúrjuk, majd kis gombócokat formázunk belőlük.
Az ostyasütőt jól felforrósítjuk , majd 2-3 gombócot belehelyezünk, megsütjük. Félidőben meg kell forgatni a sütőt.Ki kell tapasztalni mennyi idő, mert nekem kb. fél perc elég volt az egyik oldalának, és még kevesebb a másiknak.
Ez elég nagy adag, én most mindent feleztem, és szerintem így is lett kb. 80 darab.
Frissen finom, ropogós, de nagyon sokáig eláll.


 

1 megjegyzés:

Kati írta...

De jó! :-)
Sokszor olyan jók, ezek a "régi" dolgok, amik régen divatosak voltak - na, meg olcsók :-P -, mostanra pedig félretették őket. Én anyu "cérnametélt-készítőjével" vagyok így. :-)