2010. október 19., kedd

Sütőtökös-almás muffin

Nagyon szeretjük a sütőtököt, elég gyakran szoktam sütni ilyenkor ősszel. Egy kicsit most csempésztem a muffinba is:

Hozzávalók:
-38 dkg liszt
-1 kiskanál sütőpor
-1 mokkáskanál szódabikarbóna
-1 kiskanál mézeskalács fűszerkeverék
-csipet só
-2 tojás
-20 dkg barna cukor
-1 dl olaj
-20 dkg sütőtök
-20 dkg héjastól lereszelt alma

Első lépésként megsütjük a sütőtököt, majd a szükséges mennyiséget összetörjük villával.
A lisztet, sütőport, szódabikarbónát, a fűszerkeveréket és a csipet sót összeforgatjuk.
A tojásokat a cukorral jó habosra keverjük, hozzáadjuk az olajat, a sütőtökpürét és a lereszelt almát. Összedolgozzuk a lisztes keverékkel, majd a szokásos módon megsütjük. (180 fokon kb.20 perc alatt).
(Az eredeti recept a bébiételként kapható sütőtökpürével írja, de a frissen sütött tökkel sokkal finomabb!)

Mivel volt egy kis maradék fondantom, így kapott egy kis őszi díszítést is a muffin. Habtejszínt narancssárgára festettem, ezzel borítottam a tetejüket. A fondantot barna, zöld és narancssárga színekkel csíkoztam, abból lettek a levelek.

(Eredeti recept: Legjobb muffinok c. könyv - Hargitai Gy.)

1 megjegyzés:

Kati írta...

Mnyam? Nem maradt egy darabka? ;-)

(A habtejszín az növényi tejszín, vagy "igazi" habbá verve?)