2010. szeptember 29., szerda

Reszelt túrós

Az előző bejegyzésben írtam, hogy ez a sütemény már nagyon régen a kedvencem.
Íme a receptje amit Anyukámtól kaptam.

Tészta:
-40 dkg liszt
-15 dkg kristálycukor
-1 tojás sárgája
- 25 dkg Rama
-1 cs. vaníliás cukor
-1/2 csomag sütőpor
-2 kanál kakaó

A hozzávalókból tésztát gyúrunk, és egy cipót formázva, folpackba csomagolva a hűtőbe tesszük addig amíg elkészítjük a tölteléket. Így majd könnyebb lesz reszelni.

Töltelék:
- 1/2 kg túró
-3 tojás sárgája
-1 cs. vaníliás cukor
-reszelt citromhéj
-4 tojás fehérje kemény habnak felverve

A túrót összekeverjük a 2 féle cukorral a tojások sárgájával és a citromhéjjal, majd beleforgatjuk a kemény habbá vert tojásfehérjéket.

Egy közepes méretű tepsi aljára sütőpapírt terítünk, a tésztát kivesszük a hűtőből és ketté vágjuk.
Az egyik felét a reszelő nagy lyukú oldalán belereszeljük a tepsibe, majd rásimítjuk a tölteléket, végül a tészta másik felét is a tetejére reszeljük.
Kb. 180 fokon 30 percig sütjük.

( Megjegyzés: ugyan a recept nem írja, de én tettem a töltelékbe is pluszba cukrot, elbírta.
A képeken látható sütikbe most 75 dkg túróból csináltam a tölteléket, arányosan növelve a többi hozzávalót is, így szép magas lett.)

1 megjegyzés:

Gabriella írta...

Nem is csodálom, hogy a kedenced!! Ez valami isteni.