2010. október 30., szombat

Boszorkány ujjak

Az oviban a héten "tök jó hét" volt, a halloween jegyében. Ezeket a rettentő ronda ujjakat csináltam a gyerkőcöknek:Az elkészítése nagyon egyszerű : a hozzávalókat összegyúrjuk, majd egy kicsit hűtőbe rakjuk pihenni. Addig elkészítjük a körmöket: én a mandula darabokat kettévágtam, majd leöntöttem forró vízzel, így könnyebben le lehet húzni a barna héját. Amikor ezzel kész voltam akkor folyékony ételfestékbe áztattam.
Ezután a tésztát ujjnyi vastagságúra kinyújtjuk, majd kb. 10 centis csíkokat vágunk ki belőle, amiket kicsit meg is formázunk. Belenyomjuk a csodálatosan "lakkozott" körmöket, lekenjük tojássárgájával, majd sütőpapíros tepsin néhány perc alatt megsütjük.

A tésztához:
-20 dkg szobahőmérsékletű vaj
-20 dkg liszt
-20 dkg darált dió (legközelebb biztosan kipróbálom mandulával is)
-10 dkg cukor
-1tojás

A lekenéshez 2 tojássárgája
A körmökhöz 10 dkg mandula

1 megjegyzés:

Kati írta...

Fúj! (bocsánat, de ez volt az első gondolatom.) Ez nagggyon eredeti!!! Mit szóltak a gyerekek? :-)