2010. október 25., hétfő

Egy piskóta két élete

Hétvégén megígértem Lilinek, hogy sütök egy tortát. Kaptunk egy nagy adag málnát fagyasztva, így ő rögtön le is csapott rá, és kérte hogy málnás krém legyen benne. Igen ám, de kaptam egy nagy adag csoki pasztillát is, amit nem volt szívem nem fel használni.:-)
Egy piskótából és egy adag málnakrémből a következő két finomság született:


Először is a csoki kosárkákat készítettem el. A szilikon muffinformákat több rétegben kikentem olvasztott étcsokival. Gőz fölött megolvasztottam , és utána ecsettel vittem a formák oldalára. Két réteg között néhány percre mindig betettem a hűtőbe, hogy hamarabb dermedjen.
Közben kisült a 26 cm-es piskótám, aminek 2-3 cm szélesen levágtam a szélét, így lett egy kisebb tortám, és némi piskótamorzsám.
Miután eltávolítottam a kosárkákról a muffinformát az aljukba tettem piskótát, majd erre jött a málnás krém.
A krémhez a málnát (kb 30 dkg) pürésítettem 10 dkg porcukorral. (Elég savanykás volt a málna, édesebb gyümölcsnél lehet hogy elég kevesebb is.) Ezután belekevertem fél liter felvert habtejszínbe. Én Hulala-t használok, még nem volt vele gond. Másnap is nagyon szépen tartja magát.

A tortához csináltam még egy adag vaníliás krémet:
25 dkg. Rámát kihabosítottam fél kg. porcukorral, tettem még bele 4 csomag vaníliás cukrot és egy kiskanál vanília aromát is.
A piskótát 3 felé vágtam, a felső krém vaníliás lett (férjem kérésére), az alsó málnás. Bevonás után is maradt még egy kis krém, így ez az adag bőven elég egy kisebb torta megtöltésére és bevonására is.
A maradék málnás krémmel díszítettem.
A csoki kosárkák ötlete Gabriellától származik. Hálás köszönet érte!! :-))

1 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon ügyes vagy! Ezek nagyon szépek... meg biztosan finomak is! :-)