2010. november 7., vasárnap

Madártej torta

Pénteken volt a férjem névnapja, és madártej ízű torta volt a kívánsága.
A sütemény alapján készítettem, apró kis változtatásokkal:

Nagyon könnyű, nem tömény sütemény.
Első lépésben sütöttem egy 3 tojásos piskótát.

A sárga krém elkészítéséhez szükség van:
- 8 tojás sárgája
-4 ek cukor
-5 ek liszt
-4 dl tej
-2 csomag vaníliás cukor
-18 dkg vaj

A tojások sárgáját elkeverjük a kétféle cukorral, a liszttel, hozzáöntjük a tejet. Gőz fölött jól besűrítjük. Ha kész, akkor hozzáadjuk a vajat és robotgéppel sima masszává dolgozzuk a krémet.

A piskótát visszarakjuk a kapcsos tortaformába, ráterítjük a sárga krémet, majd ennek a tetjére a tejszínhabot. Én 5 dl habtejszínt vertem föl, szép magas lett a legfelső réteg, és még a díszítéshez is maradt. Egy kiskanál vanília aromát és egy csomag vaníliás cukrot raktam a tejszínhabba.

Elkészítés után jó hogyha áll egy napot a hűtőben, mert sokkal szebben lehet akkor szeletelni.

1 megjegyzés:

Kati írta...

Csak egy kicsit csorog a nyálam... =DDD