2011. június 6., hétfő

Cseresznye dzsem


Soha még eddig eszembe sem jutott, hogy én lekvárt, dzsemet vagy akár befőttet készítsek. Valahogy ez nekem olyan bonyolultnak, macerásnak tűnő dolog volt, megelégedtünk annyival amennyit kaptunk a nagyiktól. 
Idén viszont kétszer is szedtünk jókora adag cseresznyét, és úgy gondoltam bepróbálkozom. Érdemes volt, mert a végeredmény finom lett, és másfél hét alatt már elfogyasztottunk annyi dzsemet amennyit másfél év alatt szoktunk! :-) Mennyivel másabb így ha magunk szedjük, készítjük......

A receptet nem bíztam a véletlenre előkaptam a megsárgult, közel velem egyidős Horváth Ilona szakácskönyvemet, és az ott leírtak alapján készítettem el:
A cseresznyét többször jól átmostam, kimagvaltam, majd botmixerrel pürésítettem úgy, hogy maradjanak benne gyümölcsdarabok is. 1 kg-hoz 30 dkg cukrot számoltam (nagyon édes volt a cseri). Cukor nélkül addig főztem, amíg levének nagy részét el főtte, majd hozzáadtam a cukrot is, amivel még további 30 percig kellett rotyogtatni. Forrón üvegekbe tötöttem, majd száraz dunsztban hűltek ki az üvegek.
Fincsi lett!!! :-)

1 megjegyzés:

Kati írta...

Ügyes vagy! ... és milyen attraktív a címke. :-)

Én befőttet raktam el a napokban cseresznyéből, lett is vagy 40 üveggel. :-)