2011. június 11., szombat

Bodzaszörp

Hűha!! Ismét -számomra- nagy fába vágtam a fejszét! A szörp készítése nekem legalább olyan misztikus dolognak tűnt mint a befőzés vagy a lekvár készítés. A múlt hétvégén Szögligeten voltunk dédinél, a háza környéke tele volt frissen illatozó bodzával; tiszta, autó mentes hely, kínálta magát a sok bodza. Szedtünk is egy nagy szatyorral.:-)
Isteni finom szörp készült belőle a következő recept (Príma konyha 2010/6 )alapján:

1 liter vízhez adunk 1 kg kristálycukrot, addig kavargatjuk amíg a cukor el nem olvad benne. Beledobálunk kb. 30 tányér bodzát, 2 karikára vágott citromot, és egy pici citromsavat, majd 48 órán keresztül pihentetjük. Néha megkavarhatjuk, hogy a cukor biztosan elolvadjon benne. 2 nap múlva leszűrjük, üvegekbe töltjük. Jó sűrű lett, pont amilyenre szerettem volna.Én nem raktam bele tartósítószert, de ha egy picit rakunk bele megnövelhetjük az eltarthatósági időt.

2 napa alatt 2 üveggel fogyott belőle! :-) Igazi nyári hűsítő egy kis jéggel és mentával!

1 megjegyzés:

Kati írta...

Hú, de jól hangzik... sajnos, már lekéstem róla. Az a baj velem, hogy annyi féle receptet találtam már, aztán nem tudok dönteni. A tied viszont jól hangzik, egyszerűnek tűnik. Jövőre, mire újra esedékes lesz, pedig elfelejtem. Ezt elkerülvén, leírom a "főzős" füzetembe a receptet. Köszi! :-)))