2011. május 20., péntek

Red Velvet torta

Férjem születésnapjára készült ez a Vörös bársony torta. Már nagyon régen szerettem volna elkészíteni, mert már több tévéműsorban láttam,és olyan elegáns tortának tűnt mindig. És tényleg! A bíbor színű tésztát remekül kiemeli a fehér krém és borítás.
A kép nem sikerült a legjobban,ettől intenzívebb volt a színe:

A tészta hozzávalói:

-250g liszt
-1 csomag sütőpor
- egy csipet só
-2 ek. jó minőségű  kakaópor
-115g  puha vaj
-300g kristálycukor
-2 tojás
-1-2 kiskanál vanília aroma
-2,4 dl tej
-2 ek piros ételfesték (folyékony vagy paszta)
-1 kk ecet 
-1kk szódabikarbóna
Elkészítés:
A lisztet a sütőporral és a kakaóporral elkeverjük.
A tejben feloldjuk az ételfestéket.
A vajat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tojásokat és az aromát.
A vajas krémhez felváltva adjuk hozzá a tejet és a lisztes keveréket.
Egy kis tálkába öntjük az ecetet, majd beleszórjuk a szódabikarbónát. Pillanatok alatt felhabzik, utána mehet ez is a tésztába.
175 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük.

Amerikában ezt a tortát szinte mindig krémsajttal töltik, én most citromos krémet tettem bele, így nem volt olyan édes.

Az eredeti recept Gabiellától származik

2 megjegyzés:

Adryenn írta...

Köszönet a receptért!
Már nagyon rég óta kiszeretném próbálni,örülök,hogy te már kipróbáltad és jól sikerült:-)

Kati írta...

Nagyon szép! (Meg a ballagásos torta is gyönyörű!!!)
Én is ki fogom próbálni. :-)