2011. március 14., hétfő

Kakaós-citromos muffin

Néhány hete vettem kandírozott citromhéjat, aztán persze szépen meg is feledkeztem róla. Ma közkívánatra muffint kellett sütnöm, és alapanyag keresés közben találtam rá. :-) Az otthon található "kellékekből" a következő finomság született:

Hozzávalók:
-33 dkg finomliszt 
-2 dkg cukrozatlan kakaópor
-1/2 csomag sütőpor
-csipet só
-egy  maréknyi kandírozott citromhéj
-1/2 citrom leve,  
-30 dkg kristálycukor
-2 tojás
-4 dl tej
-1,5 dl olaj.

A lisztet összeforgatjuk a sütőporral, a sóval, kakaóval és a citromhéjjal. 
Ezután hozzákeverjük a cukrot, a tojásokat, tejet, citromlevet és az olajat.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20 perc alatt megsütjük.

A tetejére egy egyszerű vajas krémet készítettem: 25 dkg margarint jól kikavartam 25 dkg porcukorral, majd egy egész citrom levével ízesítettem.
Nagyon finom muffin lett, jól illet egymáshoz az egyszerű kakaós tészta és a citromos ízvilág.

Ráadás: egy újabb süti, aminek elkészítése után elég egy tálat mosogatni.

4 megjegyzés:

Kati írta...

Én is muffint sütöttem a héten. :-) Meg is lepődtem, hogy úgy elfogyott, mint a "sicc". :-P
Az volt ugyanis eddig a probléma - úgy látom, nálatok is -, hogy túl száraz...
Ilyen fincsi krémes-habosat is készítenék, de hogy' kell ezt enni, hogy ne legyenek fülig maszatosak? :-DDD

LiliBazsa írta...

Ez a tészta nem volt száraz, nekem nem szokott azzal gond lenni, inkább a sós muffinoknál. Nem lehet, hogy a sütőd szárít nagyon??

Én úgy szoktam csinálni, hogy egy kicsit levágom a muffinok kalapját, így egyenes is lesz, könnyebben megáll rajta a krém, és nem is lesz olyan magas. Így simán lehet harapni is! :-))

Kati írta...

Nem úgy "száraz" a mi muffinunk, hanem "krémtelen" :-DDD (Mi ám ilyen igényesek vagyunk. :-)
Nem nagyon szeretik a pite-szerű, kalács-szerű dolgokat. Világosan fogalmazok, mi? :-) Azért érted, ugye? :-)

LiliBazsa írta...

Azt hittem a tésztára gondolsz!:-)
Mondjuk a krémesebbek nálunk is jobban csúsznak, mint azok aminek nincs a tetején semmi.