2010. március 1., hétfő

Dió-mánia

Szeretem a diót. Süteményben pedig nagyon szeretem!!! :-)
Volt egy muffin receptem, még annak idején Stahl műsorában láttam, gyakran csinálom, mert gyors, és a pirított diótól pedig isteni a tésztája. Néhány napja Kiskuktánál láttam egy diós krémet amibe egyből beleszerettem, és úgy gondoltam, hogy egy randi erejéig összehozom a muffinommal. Nos, a krém nagyon jó, azt hiszem szerelem lesz belőle.....;-)
Diós muffin:
- 5 dkg dió
-10 dkg puha vaj
-10 dkg cukor
-1 teáskanál vanília-aroma
-2 tojás
-10 dkg liszt
-1 teáskanál sütőpor
-1 citrom reszelt héja
-1 kávéskanál őrölt fahéj

A diót egy száraz serpenyőben néhány perc alatt illatosra pirítjuk,majd ha kihűlt, megdaráljuk.
A puha vajat a cukorral és a vaníliaaromával habosra keverjük, aztán a tojásokat egyenként hozzáadjuk.
A lisztet összekeverjük az őrölt dióval, sütőporral, a reszelt citromhéjjal és az őrölt fahéjjal.
A vajas masszához 2-3 részletben hozzáadjuk a diós lisztet, elosztjuk a muffinformákban a tésztát majd 175 fokra előmelegített sütőben megsütjük a sütiket.

A krémhez:
-2,5 dl tej
-2,5 ek liszt
-18 dkg porcukor
-20 dkg margarin
-15 dkg darált dió

A lisztet egy vastag aljú edénybe tesszük, kevés tejet öntünk rá, amivel csomómentesre keverjük, ezután hozzáadjuk a többi tejet is.
Állandó kavargatás mellett sűrű péppé főzzük. hűtőfürdőbe téve, néha belekavarva lehűtjük. Közben a lágy margarint a porcukorral habosra kavarjuk,hozzáadjuk a kihűlt pépet és tovább habosítjuk. A legvégén következik a darált a dió, és az egészet jó habosra kavarjuk.

3 megjegyzés:

Gabriella írta...

Nem is mondtad, hogy van blogod!!! Egyébként meg már ideje volt. :-)))))

Edó írta...

Jaj,nagyon aranyosak a kicsik!!!:))Gratulalok a blogodhoz,nekem mar most nagyon tetszik,remelem a recepteknel mindig ott lesznek majd a gyerekek is:)

Gabriella írta...

Nézz be ide:http://gabriellakonyhaja.blogspot.com/2010/03/blogok-mogotti-emberek-akik.html
Puszi