2011. szeptember 27., kedd

Lángos, kicsit másképp

Hétvégén sütöttem ezeket a lángosokat. Kicsit újítva, a hagyományos sajtos-tejfölös mellett készítettem töltött lángost is két méretben. Ezeket bacon kockával és sajttal töltöttem meg. Nagyon finom volt így is, érdemes kipróbálni.


A tészta hozzávalói:
 -2,5 dl tej
-2,5 dkg élesztő
-pici cukor
-1/2 kg liszt
-1 tojás
-4 evőkanál tejföl
-1 evőkanál olaj
-2-3 kiskanál só (ízlés szerint)


-A töltelékhez: bacon, sajt


- A tejet meglangyosítjuk, beleszórunk egy pici cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.
- A lisztet elkeverjük a többi hozzávalóval, beleöntjük az élesztős tejet és közepesen lágy tésztát gyúrunk. Nekem most a leírt liszthez képest még kellett hozzáraknom, tehát ha úgy érezzük, hogy még elbírná a tészta, tehetünk bele. 
- A kész tésztát kb. 45 percig kelesztjük. Ezután kinyújtjuk, tetszőleges méretűre kiszaggatjuk és forró olajban kisütjük.
-A töltött lángosokhoz a bacont apró kockára vágjuk, és egy kis reszelt sajttal összekeverjük. A tésztát kb. 12-13 cm átmérőjűre kiszaggatjuk, belerakunk 1-2 evőkanállal a sajtos baconből, és a széleket egymásra hajtjuk. Picit megnyomkodjuk, hogy ne nyíljon szét, és ugyanúgy sütjük a forró olajban. Nem fog szétnyílni.
A töltöttből most két méretben csináltam, két nagyot, illetve néhány kisebbet, azokat ugyanolyan méretűre szaggattam, mint a hagyományos lángost.
Ha csak frissen szeretnénk kisütni néhány darabot akkor a tésztát tegyük olajos zacskóba és hűtőben egy hétig eláll.

1 megjegyzés:

Viki írta...

Nagyon guszták, jól néznek ki, finomak is. Nekem csak egy bajom van a lángossal, azaz kettő: egyik, hogy imádom (imádnám), de és itt a másik bajom vele, hogy olajban kell kisütni, azt meg nem tjudom megenni, így aztán csak sóvárgok és fotókat lesek :))