2013. július 14., vasárnap

Vaníliás sárgabarack lekvár

Elkészült az idei sárgabarack lekvár adag! Hagyományosan akartam, de az utolsó pillanatban mégis újítottam egy kicsit. Megérte, mert nagyon finom lett a vaníliával kombinált barack. :-)





A barackot alaposan megmostam, majd tisztítás után következett a magozás, darabolás. Lett 6 kg édes gyümölcs, amit botmixerrel pürésítettem, majd kilónként számoltam hozzá 25 dkg cukrot. Tudom, hogy többet szoktak, de most annyira édes volt a barack, hogy nem akartam, hogy a cukor elnyomja az ízét. 
A barackokat elkezdtem főzni, majd amikor már rotyogott hozzáadtam a cukrot, és azzal főztem tovább. Újraforrástól számítva nekem már nem is olyan soká elkezdett sűrűsödni. Egy tányérra kiszedtem néhány kanállal, hogy megnézzem milyen az állaga. Mivel megfelelőnek találtam lentebb vettem alatta a tüzet és beleraktam még 2 vaníliarúd belsejét és két vaníliás cukrot. Ezeket jól elkevertem benne, és el is zártam alatta a gázt. Tiszta, kifőzött üvegekbe töltöttem, fejre állítottam őket néhány percre, majd száraz dunsztban hagytam kihűlni. 

Nincsenek megjegyzések: